fredag 29. januar 2010

Dadler med bacon

En deilig liten kveldskos eller som en del av ett større tapasbord.
Det salte mot det søte er en smaksbombe av de sjeldene.
Jeg serverer dette alltid når jeg lager tapas, og jeg vil tørre påstå at de fleste er meget skeptisk helt til de har smakt, da er dette det første som forsvinner fra bordet. 
Du kan også bruke svisker, faktisk er det mange som foretrekker det foran dadler.
Personlig synes jeg dadler er best, spesielt de store som selges i løsvekt. 
På ett tapasbord regner du 1-2 dadler pr. gjest, til forett 3-4,
til kveldskos uante mengder med vin til :)


Dadler med bacon

Du trenger;
Dadler
Bacon (i skiver)

Slik gjør du;
Ta steinen ut av dadlene
Surr en baconskive rundt hver daddel.
Stek de i stekepanne til de har fått farge og sett de inn i stekeovnen på ca.220 grader litt høyt oppe til du synes baconet har fått riktig farge (5-8 min.). Snu gjerne litt på de innimellom.
Bruker du en grill på sommeren trenger de ca.3-4 minutter.

Voila!







5 kommentarer:

  1. mmm disse er gode, har laget dem mange ganger -bla til bryllupet vårt i fjor. De er et "must" på tapasbordet for meg. En herlig kominasjon av smaker.

    SvarSlett
  2. dette er godt.lager det ofte til fordrinken når gjestene kommer.bestandig vellykket.

    SvarSlett
  3. Prøv vannkastanjer også, det er superdigg med den knasende konsistensen og deilig baconsmak.

    SvarSlett
  4. Og Balsamico til...helt nydelig

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar til meg :) Klem Ingvild